تبلیغات
خودرو - جنسیس ، آغاز گر تحول و نوگرایی هیوندای
درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندهای روزانه

نویسندگان

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

javahermarket

javahermarket

javahermarket

جنسیس ، آغاز گر تحول و نوگرایی هیوندای

جنسیس ، آغاز گر تحول و نوگرایی هیوندای


جنسیس را می توان به نوعی آغاز گر تحول و نوگرایی هیوندای دانست که مدیران این شرکت امید به موفقیت این خودرو در رده لوکس اسپرت بازار اروپا دارند . جرقه طراحی جنسیس در سال 2003 زده شد و طراحی آن 3 سال به طول انجامید . این خودرو بعد از مرحله 3 ماهه گسترش و اختصاص بودجه 500 میلیون دلاری به خود 800 هزار مایل مورد تست های گوناگون قرار گرفت و سر انجام در سال 2007 به عنوان یک خودرو مفهومی در معرض نمایش قرار گرفت و در سال 2009 روانه بازار های جهانی شد که بازار ایرانی هم از آن مستثنی نبود.




شاید اثبات این موضوع نیاز به زمان داشته باشد اما تصور این موضوع که جنسیس در آینده ای نه چندان دور بازیگر نقش اینفینیتی و لکسوس برای هیوندای باشد چندان دور از ذهن به نظر نمیرسد . با این تفاوت که هیوندای سعی بر حفظ قیمت ها در حدود محصولات خود را دارد.

طراحی خارجی :

جنسیس ادعای هیوندای به عنوان یک محصول نوگراست . اما اولین مشخصه یک محصول نوگرا که آن را از دیگر محصولات متمایز می کند طراحی خاص آن است که در جنسیس کمتر به چشم می خورد.طراحی جنسیس بوی غریبگی نمی دهد به همین دلیل احتمال اشتباه گرفتن آن با سایر رقبایش کم نیست .جنسیس در رده بندی اتاق در سگمنت F قرار می گیرد که می توان آن را رقیبی برای کلاس E مرسدس ، سری 5 ب ام و و لکسوس GS دانست که البته در ایران باید خود را برای رقابت با محصولات لوکسی چون E class و لکسوس LS نیز آماده کند.



در نمای عقب ، جنسیس از چراغ های دوتکه با فرمی نسبتا تازه برخوردار است که می توان آن را به شبیه بودن با هر چیزی محکوم کرد. این خصلت به درب صندوق نیز سرایت کرده و خطوط این بخش بیش از هر چیز تداعی گر سری 5 محصولات ب ام و می باشد . کمی پایین تر استفاده از دو لوله اگزوز بیضی شکل به پیروی از سایر محصولات هیوندای در طرفین خودرو حس اسپرت بودن را در خودرو زنده نگه می دارد.



از قسمت پشتی خودرو گذشته و قضاوت در مورد باقی خطوط را به خودتان می سپاریم و به بررسی طراحی جلوی خودرو می پردازیم.در این قسمت نیز ظاهرا همه چیز تازه اما همچنان بوی تازگی نمی دهد .چراغ های یکپارچه جنسیس که قابلیت تطبیق پذیری خودکار با توجه به گردش فرمان دارند در ترکیب با جلوپنجره محصولات لوکس هیوندای نمایی زیبا و تا حدودی جذاب به وجود آورده اند .اما باز هم تداعی گر محصولات لوکس دیگر خودرو سازان است.



در کل می توان جنسیس را طرحی عجیب خواند که نوگرایی هیوندای را با ترکیب چند طرح به نمایش می گذارد . شاید بتوان بزرگترین اشتباه در طراحی جنسیس را نگاه بیش از اندازه ی طراحان به محصولات لوکس سایر خودرو سازان عنوان کرد.



طراحی داخلی و امکانات :

کنسول خودرو در پیروی از سبک تازه طراحی اتاق شکل گرفته به گونه ای که با جلو آمدگی کنسول وسط کلید ها به شما نشان می دهند که با توجه به کیفیت ساخت و مواد به کار رفته نظیر چرم طبیعی ،چوب و الومینیوم در رنگهای مختلف علاوه بر ایجاد حق انتخاب مشتری برای رنگ کنسول نظم و ارامش خاصی به وجود آورده است.



نکته ای که جنسیس را بیش از هر چیز به یک خودرو لوکس نزدیک می کند امکاناتی است که هیوندای برای این خودرو در نظر گرفته از جمله آن می توان به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک اشاره کرد و در کنار این گیربکس سیستم (DIS) خودرو قرار دارد که تنها با یک کلید دایره ای شکل کنترل کامپیوتر مرکزی و تمامی اجزا الکترونیکی خودرو از جمله ،کامپیوتر اطلاعات، تلفن و سیستم صوتی را در اختیار راننده قرار می دهد.



سیستم صوتی جنسیس در سه تیپ قابل سفارش است . مدل اول سیستم صوتی 9 کاناله مجهز به آمپلی فایر و 7 بلند گوست .مدل دوم سیستم صوتی Lexicon است که 11 کاناله و مجهز به 14 بلندگو ، امپلی فایر و پخش، Audio و اخرین مدل نیز با مارک لکسیکون و 11 کاناله است که با 17 بلندگو و امپلی فایر تجهیز شده این سیستم توسط DIS کنترل می شود.از دیگر امکانات جنسیس می توان می توان کامپیوتر سفری آن اشاره کرد که تمامی اطلاعات از جمله کارکرد میزان سوخت خودرو و مسائل دیگر را در اختیار راننده قرار می دهد.



شیشه های مورد استفاده در جنسیس از نوع آکوستیک است که فضایی آرام و به دور از هر گونه صدای خارج را به ارمغان می اورد. هر 4 شیشه جنسسیس برقی و دارای تکنولوژی Anti-trap می باشند این تکنولوژی به گونه ای است که زمانی که جسمی ناخواسته در مسیرشان قرار بگیرد می ایستند و مانع از رخ دادن ناخواسته می شوند.



امکانات جنسسیس به همین جا ختم نمی شود و به آینه ها نیز نفوذ می کند. آینه های جنسیس به سیستم ESM مجهز است که اجسام را با وضوح بیشتر نمایش می دهد و این آینه همچنین به تکنولوژی تضعیف نور تابیده شده به چشم راننده مجهزند.شما در جنسیس می توانید با فشردن تنها یک دکمه مشکل پارک خود را حل کنید.سیستم پارک خودکار جنسیس با دوربین های عقب و جلو و سنسورهای هشدار دهنده پارک خودرو را آسان می کند.

مشخصات فنی

جنسیس عرضه شده توسط آسان موتور در ایران از پیشرانه 3.8 لیتری لامبدا سود می برد.این پیشرانه دارای 6 سیلندر با چینش V شکل مجهز به سیستم VVCT است و توان تولید 290 اسب بخار در 6200 می باشد. حداکثر گشتادر این موتور 365 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است .شتاب اعلام شده برای جنسیس 602 ثانیه است که مجلات معتبر جهانی آن را 7.5 ثانیه اعلام کرده اند. جنسیس از چرخهای عقب قدرت می گیرد.



سیستم پایداری الکبرونیکی(ESP) روی 4 چرخ، سیستم تعلیق باری ، سنسورهای جلو وعقب، صندلی های گرم و خنک شونده ،8 کیسه هوا دوربین نصب شده در عقب خودرو برای کنترل موانع، چراغ های زنون، سیستم ناوبری، هارد 40 گیگا بایتی برای موسیقی و نقشه های ناوبری به اضافه امکاناتی که بیشتر ذکر شده بود .



جنسیس در بازار ایران با قیمتی معادل 80 میلیون تومان عرضه می شود که دراین رده قبمتی و با توجه به امکانات موجود تقریبا بی رقیب است.




 



نوشته شده توسط :فرشید
جمعه 2 مهر 1389-04:14 ب.ظ
نظرات() 

foot issues
شنبه 18 شهریور 1396 12:01 ب.ظ
Having read this I thought it was very informative.
I appreciate you spending some time and energy to put
this content together. I once again find myself personally
spending a lot of time both reading and leaving comments.
But so what, it was still worthwhile!
absorbedradius36.wordpress.com
دوشنبه 9 مرداد 1396 11:31 ب.ظ
I am regular reader, how are you everybody? This article posted at this web page
is truly nice.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر