تبلیغات
خودرو - Audi R8 5.2 FSI
درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندهای روزانه

نویسندگان

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

javahermarket

javahermarket

javahermarket

Audi R8 5.2 FSI

پس از موفیت قابل توجه R8 شرکت آئودی دست به کار شد تا گونه ی قدرتمندتری از این ابر اتومبیل را روانه ی بازار کند . اولین و مهم ترین تغییر صورت گرفته در نظر گرفتن یک موتور 2/5 لیتری 10 سیلندر با قدرت 525 اسب بخار می باشد . این پیشرانه که توانایی تولید 530 نیوتون متر  ( 390 پوند فوت ) را داراست از سیستم تزریق مستقیم سوخت به سیلندرها سود می برد .

برای افزایش قدرت ضریب تراکم موتور به 1 : 5/12 افزایش پیدا کرده است . چرا که با زیاد شدن این ضریب مخلوط هوا و سوخت فشرده تر شده که می توان قدرت بیشتری از آن گرفت . البته این کار نیاز به استفاده از بنزین با اکتان بالا دارد و مطمئنا R8 5.2 با بنزین ایران...

برای افزایش قدرت ضریب تراکم موتور به 1 : 5/12 افزایش پیدا کرده است . چرا که با زیاد شدن این ضریب مخلوط هوا و سوخت فشرده تر شده که می توان قدرت بیشتری از آن گرفت . البته این کار نیاز به استفاده از بنزین با اکتان بالا دارد و مطمئنا R8 5.2 با بنزین ایران ناسازگار است .

سیستم روغن کاری خشک که در خودروهای مسابقه ای مرسوم است برای روانکاری اجزای مکانیکی R8 5.2 FSI در نظر گرفته شده است تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون ( حتی در فشار 2/1 جی ! ) عملکرد خود را حفظ نماید .

میانگین مصرف سوخت R8 5.2 FSI با این موتور غول پیکر تنها 7/13 لیتر در صد کیلومتر است !

از لحاظ توانایی های حرکتی این خودرو می تواند ظرف مدت 9/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت نیز برای این سوپراسپرت چندان دور از دسترس نیست .  جالب است بدانید که حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است !! که در دور 8000 حداکثر قدرت و در دور موتور 6500 بیشینه ی گشتاور به دست می آید .

برای این خودرو دو نوع گیربکس شش سرعته ی دستی و R tronic در نظر گرفته شده است که در گونه ی دوم می توان دنده ها را از روی دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد .

سیستم چهار چرخ متحرک " کواترو " در R8 5.2 FSI نیز به چشم می خورد . این سیستم توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را داراست ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخ های عقب است .

تقسیم وزن 44 به 56 برای یک سوپراسپرت موتور وسط رقم مناسبی است . ضمن این که فنربندی بازنگری شده ی این خودرو نیز می تواند به وسیله ی کمک فنرهای مغناطیسی خود سواری جذابی را ارایه کند .

آئودی برای کاهش وزن از ماده ی AFS و آلومینیوم در ساخت بدنه استفاده کرده است به همین دلیل است که R8 با گیربکس شش سرعته ی دستی تنها 1620 کیلوگرم وزن دارد .

از لحاظ طراحی اگرچه تغییرات خاصی روی نداده است ولی استفاده از چراغ های تماماً LED در بخش جلو و در نظر گرفتن رینگ های 19 اینچی ابهت خاصی را به R8 ارزانی داشته است .



نوشته شده توسط :فرشید
چهارشنبه 25 آبان 1390-12:35 ب.ظ
نظرات() 

Do you get taller when you stretch?
یکشنبه 26 شهریور 1396 10:43 ب.ظ
Aw, this was an incredibly good post. Taking the time and actual effort to produce a great article… but what
can I say… I hesitate a lot and don't seem to get anything done.
julicanseco.hatenablog.com
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:48 ب.ظ
Hey, I think your site might be having browser compatibility
issues. When I look at your website in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, awesome blog!
http://ameblo.jp/
شنبه 31 تیر 1396 02:52 ق.ظ
Hey there, I think your site might be having
browser compatibility issues. When I look at
your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet
Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!

Other then that, very good blog!
manicure
سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 09:35 ق.ظ
What's up, all is going perfectly here and ofcourse every one is sharing
facts, that's truly fine, keep up writing.
BHW
شنبه 2 اردیبهشت 1396 02:34 ب.ظ
I don't even know how I ended up here, but I thought this post was great.
I don't know who you are but definitely you are going
to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!
BHW
چهارشنبه 30 فروردین 1396 09:19 ب.ظ
This is very interesting, You're a very skilled blogger.
I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your fantastic post.

Also, I have shared your site in my social networks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر